Accountmanagement

Accountmanagement

Type
cursus
Duur
< 3 maanden
Niveau
hbo
Startdatum
12 februari 2019
Vooropleiding
mbo
Locatie
Heerlen Nieuw Eyckholt 300, 6419 DJ
Erkenning
certificaat
Keurmerk
Cedeo
Tijdsinvestering
7 avondbijeenkomsten
Lesdag
dinsdag
Kostenspecificatie
€ 1195,-

Als accountmanager ben je de intermediair tussen de klant en de organisatie. Een belangrijke functie waarbij alles draait om het opbouwen en onderhouden van de relatie met klanten. Je denkt mee met de klant, investeert in de relatie en probeert om de relatie met (potentiële) grote klanten te bewaken en te verbeteren, met als uiteindelijk doel het verbeteren van de commerciële bedrijfsresultaten van de eigen organisatie. In deze cursus leer je een accountplan op te stellen naar eigen behoefte op strategisch, tactisch of operationeel niveau. Naast de theorie over accountmanagement en managementmodellen leer je hoe je een accountgesprek voert en tot concrete resultaten komt.

algemeen
opbouw
programma

Accountmanagement

Doelgroep
Alle professionals die het maximale uit klantrelaties wil halen. Dat kunnen zowel relaties met interne als externe klanten zijn.

Na dit traject kun je...

... zelfstandig een accountplan opstellen; weet je hoe je een accountgesprek moet voeren en hoe je de klantvraag kunt achterhalen; ben je in staat goede klantrelaties te onderhouden.

Je werkt aan de volgende competenties:

Luisteren, vragen en doorvragen, analyseren, omgevingsbewustzijn

Tijdens deze cursus krijg je theorie aangeboden die je wegwijs maakt in het vak van accountmanager. Daarnaast krijg je kennis over het opbouwen van een gesprek en wordt er veel geoefend. Op basis van deze informatie maak je voor je eigen bedrijf of eigen werk een accountplan.
De cursus bestaat uit drie componenten:

  1. Middels digitaal lesmateriaal worden actuele thema's rondom accountmanagement besproken. Verschillende managementmodellen worden besproken zodat je zelf kunt bepalen welk model het beste bij jou en je bedrijf past. In de digitale leeromgeving vind je veel leerstof voor zelfstudie. Een deel van de avonden gebruiken we voor het bespreken van de cases.
  2. Het andere deel van de avond wordt gebruikt om de gespreksvaardigheden te oefenen en aan te leren.
  3. Op de werkplek wordt in de tussenliggende periode gewerkt aan het eigen accountplan. De tutoren begeleiden elk een aantal studenten bij het opstellen van het accountplan.

Module 1 12 februari 2019

  • Kennismaking met elkaar, opzet en inhoud van de cursus. Wat is accountmanagement, omgevingsanalyse.
  • waaruit bestaat een accountplan, een eerste kennismaking.

Module 2  26 februari 2019

  • strategie en crm, hoe verloopt opstart accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen gesprekken.

Module 3  12 maart 2019

  • accountability en salesprognoses, bespreken voortgang accountplan/delen kennis,
  • consultative selling, oefenen.

Module 4  26 maart 2019

  • salesleadership, motivatie en NPS, voortgang accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 5  9 april 2019

  • voortgang accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 6  23 april 2019

  • voortgang accountplan/delen en toepassen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 7  7 mei 2019
afronding, eindgesprek op basis van eigen case en presentatie accountplan.

Deel deze pagina op