Gastvrijheidsontwikkeling

Gastvrijheidsontwikkeling

Type
workshop
Duur
1 dag
Niveau
hbo
Startdatum
17 juni 2020
Vooropleiding
mbo
Locatie
Bethlehemweg 2 6222 BM Maastricht of Kloosterhotel ZIN, Boxtelseweg 58 5261 NE Vught
Erkenning
Bewijs van deelname
Keurmerk
Cedeo
Tijdsinvestering
1 dag
Lesdag
Woensdag of donderdag
Kostenspecificatie
395,00

Heb jij het idee dat de gastvrijheid in jouw organisatie wel een update kan gebruiken? Want de wereld verandert. Ontwikkelingen in technologie en globalisering veranderen de relatie tussen organisaties en hun klanten in een ongelofelijk snel tempo.

Authentiek, menselijk contact
Als tegenreactie op deze trend zien we een toenemende behoefte aan ‘gewoon’ menselijk contact. Authentiek, menselijk contact met de klant en ook met jouw eigen medewerker maakt daadwerkelijk het verschil en is onmisbaar voor een 9+ klant- en medewerkersbeleving. Creëert echte loyaliteit aan jouw organisatie.

Gastvrijheid is een fundamentele verandering
Gastvrijheid is een fundamentele verandering in het denken én handelen van alle medewerkers, collega's en managers in jouw organisatie. Deze workshop mensgerichte gastvrijheids-ontwikkeling geeft de eerste aanzet hiertoe. Deze workshop:

  • inspireert
  • laat je gastvrijheid ervaren
  • geeft je de actuele achtergronden
  • laat je omdenken
  • geeft praktische tips en technieken om aan de slag te gaan met mensgerichte gastvrijheidsontwikkeling

Deze workshop gastvrijheidsontwikkeling geeft de eerste aanzet hiertoe. De workshop inspireert, laat je gastvrjheid ervaren, geeft je de achtergronden, laat je omdenken, geeft praktische tips en technieken om aan de slag te gaan met gastvrijheidsontwikkeling. Als je leidinggevende bent is de workshop Leidinggeven in gastvrijheid meer iets voor jou. 

Gastvrijheid: de nieuwe stap in innovatie!

algemeen
opbouw
programma
Praktische informatie

Gastvrijheidsontwikkeling

Doelgroep
Iedereen die, uit hoofde van zijn of haar functie, betrokken is bij dienstverlening en daarin afhankelijk is van samenwerking met de klant, cliënt, patiënt of burger. Leidinggevenden en medewerkers in ziekenhuizen, gezondheidszorg, ouderenzorg, onderwijs, lokaal bestuur en de dienstverlenende sector.

Na dit traject kun je...

Je krijgt inzicht in de psychologie van gastvrijheid en leert de diepere lagen kennen van mensgerichte gastvrijheid. In één dag verrijk je jouw eigen gastvrijheid met inzichten door naar jouw eigen organisatie te kijken vanuit het perspectief van gastvrijheidsbeleving. Na afloop van deze dag bent je in staat de inzichten om te zetten in doelgerichte kleine acties in jouw eigen organisatie.

Je werkt aan de volgende competenties:

  • Klantgerichtheid
  • Luisteren
  • Samenwerken
  • Motiveren
  • Gastvrijheid

De workshop bestaat uit twee dagdelen inclusief lunch. In de workshop zullen we op interactieve inspirerende wijze aan de slag gaan met de nieuwste inzichten vanuit de hospitalityindustrie en die vertalen naar jouw eigen organisatie. Met name praktijkgericht, #hoedan?
De facilitators van deze dag zijn Jeroen Frerichs en Maarten Bos. Beiden onderdeel van het Hospitality Consultancy team van Hotel Management School Maastricht. Ervaren trainers en senior adviseurs op het gebied van (persoonlijk)leiderschap, teamontwikkeling en gastvrijheidsontwikkeling in verschilende maatschappelijke sectoren.

Het programma van de workshop bevat onder meer de volgende onderdelen:

Ochtend:

  • introductie kennismaking
  • perspectief van gastvrijheidsbeleving
  • reis van de Gast
  • psychologie van gastvrijheid.

Middag:

  • aan de slag met nieuwe inzichten,
  • de Hand van Gastvrijheid (competenties van gastvrijheid),
  • stappen in gastvrijheidsontwikkeling.
  • woensdag 17 juni 2020, Bethlehemweg 2, 6222 BM Maastricht 
Deel deze pagina op