Accountmanagement

Accountmanagement

Type
cursus
Duur
< 3 maanden
Niveau
hbo
Startdatum
15 september 2020 met startgarantie
Vooropleiding
mbo
Locatie
Heerlen Nieuw Eyckholt 300, 6419 DJ
Erkenning
certificaat
Keurmerk
Cedeo
Tijdsinvestering
7 avondbijeenkomsten
Lesdag
dinsdag
Kostenspecificatie
€ 1745,-





Nieuwsbrief

Zuyd Professional beschermt de privacy van bezoekers van deze website. Lees meer daarover in onze privacyverklaring.

 


algemeen
opbouw
programma
Lesdata

Accountmanagement

Doelgroep
Alle professionals die het maximale uit klantrelaties wil halen. Dat kunnen zowel relaties met interne als externe klanten zijn.

Na dit traject kun je...

  • zelfstandig een accountplan opstellen;
  • weet je hoe je een accountgesprek moet voeren en hoe je de klantvraag kunt achterhalen;
  • ben je in staat goede klantrelaties te onderhouden.

Je werkt aan de volgende competenties:

  • Luisteren
  • Vragen en doorvragen
  • Analyseren
  • Omgevingsbewustzijn

Tijdens deze cursus krijg je theorie aangeboden die je wegwijs maakt in het vak van accountmanager. Daarnaast krijg je kennis over het opbouwen van een gesprek en wordt er veel geoefend. Op basis van deze informatie maak je voor je eigen bedrijf of eigen werk een accountplan.
De cursus bestaat uit drie componenten:

  1. Middels digitaal lesmateriaal worden actuele thema's rondom accountmanagement besproken. Verschillende managementmodellen worden besproken zodat je zelf kunt bepalen welk model het beste bij jou en je bedrijf past. In de digitale leeromgeving vind je veel leerstof voor zelfstudie. Een deel van de avonden gebruiken we voor het bespreken van de cases.
  2. Het andere deel van de avond wordt gebruikt om de gespreksvaardigheden te oefenen en aan te leren.
  3. Op de werkplek wordt in de tussenliggende periode gewerkt aan het eigen accountplan. De tutoren begeleiden elk een aantal studenten bij het opstellen van het accountplan.

Module 1:

  • Kennismaking met elkaar, opzet en inhoud van de cursus. Wat is accountmanagement, omgevingsanalyse.
  • waaruit bestaat een accountplan, een eerste kennismaking.

Module 2: 

  • strategie en crm, hoe verloopt opstart accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen gesprekken.

Module 3:

  • accountability en salesprognoses, bespreken voortgang accountplan/delen kennis,
  • consultative selling, oefenen.

Module 4: 

  • salesleadership, motivatie en NPS, voortgang accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 5: 

  • voortgang accountplan/delen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 6: 

  • voortgang accountplan/delen en toepassen kennis
  • consultative selling, oefenen.

Module 7: 
Afronding: eindgesprek op basis van eigen case en presentatie accountplan.

De bijeenkomsten worden gegeven van 18.30 uur tot 21.15 uur. 

Startmoment september 2020 - locatie Heerlen:

  • Module 1 - 15.09.2020
  • Module 2 - 29.09.2020
  • Module 3 - 13.10.2020
  • Module 4 - 03.11.2020
  • Module 5 - 17.11.2020
  • Module 6 - 01.12.2020
  • Module 7 - 15.12.2020

Startmoment januari 2021 - locatie Sittard:

  • Module 1 - 26.01.2021
  • Module 2 - 09.02.2021
  • Module 3 - 23.02.2021
  • Module 4 - 09.03.2021
  • Module 5 - 23.03.2021
  • Module 6 - 06.04.2021
  • Module 7 - 20.04.2021
Deel deze pagina op