Lectoraten

Praktijkgericht onderzoek aan hogescholen dient bij te dragen aan zowel het onderwijs, als de beroepspraktijk, als het kennisdomein. Het onderzoek bij Zuyd wordt uitgevoerd in lectoraten. Een lectoraat is een kenniskring die onder leiding van een lector staat en onderzoek doet naar een speciaal onderwerp. Lectoraten werken met elkaar, met het bedrijfsleven, met zorginstellingen en met de opleidingen samen. Onderstaand vindt u een overzicht van de lectoraten.

De lectoraten met een * in het overzicht, zijn een speciaal aandachtsgebied binnen het lectoraat dat erboven staat. 

Gezondheidszorg en Welzijn
Lector
Autonomie en Participatie van Chronisch Zieken Emmylou Beekman
Integrative Patient Centred Health Care* Asiong Jie
Kennisontwikkeling Vaktherapieën Susan van Hooren
Inclusie van Mensen met een Verstandelijke Beperking*  Xavier Moonen
Midwifery Science Marianne Nieuwenhuijze             
Ondersteunende Technologie in de Zorg Ramon Daniëls
Voeding, Leefstijl en Bewegen Susy Braun
Wijkgerichte zorg Erik van Rossum
Sociale Integratie Sabrina Keinemans
    
Beeldende Kunsten
Autonomie en Openbaarheid in de Kunsten  Ruth Benschop        
    
Podiumkunsten
Technology Driven Art     Peter Missotten  
    
Techniek
Material Sciences Gino van Strijdonck
Nanostructured Materials* Pascal Buskens
Smart Devices vacature
Smart Urban Redesign Nurhan Abujidi
Sustainable Energy in the Built Environment*   Zeger Vroon
Data Intelligence  Roger Bemelmans / Kay Schröder
    
Hotel en Facility Management
Gastronomy Peter Klosse
Facility Management Joop van Duren   
    
Business en Recht
Innovatief Ondernemen        Steven de Groot
Future-proof Financial Martijn Zoet
Statistiek en Data Science* Kees van Berkel
Preventive Law Eric van Luitgaarden
Employability Jol Stoffers
    
International Business and Communication
International Relationship Management Mark Pluymaekers 
Sustainable International Business Nikos Kalogeras (kwartiermaker)
    
Centraal Lectoraat
Professionalisering van het Onderwijs Marcel van der Klink