Wat is een middenmanager?

De middenmanager is meestal de manager die tussen de directie en de werkvloer zit. Dit betekent dat je leiding geeft aan een afdeling of team. Tegelijkertijd zorg je voor de vertaling van de organisatiestrategie naar beleid en doelen voor jouw afdeling of team.

Het bereiken van deze doelen doe je samen met je medewerkers. Het is dus belangrijk dat zij gemotiveerd en betrokken zijn. Dat is niet altijd makkelijk in dynamische organisaties waar steeds meer van hen wordt gevraagd. Aan jou de taak om de balans te zoeken tussen wat goed is voor je medewerkers en wat nodig is voor de organisatie.

Verbindende schakel

Als middenmanager heb je vakinhoudelijke kennis, maar beschik je ook over praktische en theoretische kennis en managementskills. Je bent in staat medewerkers in hun kracht te zetten, zodat ze zichzelf ontwikkelen en daarmee ook werken aan de groei van de organisatie. Je bent wendbaar, creatief, oplossingsgericht en je weet anderen te inspireren en motiveren. Dat is ook nodig, want als middenmanager ben je een verbindende schakel binnen jouw organisatie.

Kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over een van onze opleidingen of ben je nog niet helemaal zeker van je keuze? Neem contact met ons op via de onderstaande knoppen of vraag vrijblijvend studieadvies aan.