Wil jij ontdekken wat deze 12 weekse opleiding Digital Marketing voor jou kan betekenen? Neem contact op voor meer informatie of vraag de brochure aan

In 3 maanden voorop blijven in de Razendsnelle Wereld van Digital Marketing!
De wereld van digital marketing verandert in hoog tempo. Wat vandaag werkt, kan morgen alweer achterhaald zijn. Als commerciƫle professional weet je hoe belangrijk het is om up-to-date te blijven met de nieuwste trends, tools en strategieƫn. Maar waar begin je? Hoe zet je data science, AI en social media marketing effectief in? En hoe zorg je ervoor dat je CRO en CRM Ʃcht bijdragen aan betere resultaten?

Doelgroep

Ontwikkel je tot een expert in (online) marketing! Deze module is perfect voor jou als ervaren professional die zijn kennis wil verdiepen, up-to-date wil blijven en klaar wil zijn voor de nieuwste trends en uitdagingen in het vakgebied.

Hierna kun je

Verschil maken in de digitale marketingwereld! Met deze module leer je:

  • Data science: Slimme inzichten halen uit data om marketingstrategieĆ«n te verfijnen en campagnes succesvoller te maken.
  • Artificial Intelligence: Effectief gebruik van AI-tools in elke fase van de online marketingfunnel.
  • Contentmarketing en sociale media: CreĆ«er onweerstaanbare content die scoort op websites, social media en andere digitale kanalen.
  • Conversie-optimalisatie (CRO): Zet websites en campagnes zo op dat ze maximaal presteren en jouw doelen bereiken.
  • Customer Relationship Management (CRM): Bouw loyale klantrelaties op en ontwikkel strategieĆ«n voor blijvende groei en merkbetrokkenheid.

Details

Niveau HBO
Duur korter dan 3 maanden
Eerstvolgende startdatum 01-04-2025 Zie alle startdatums
Locatie Sittard
Erkenning Certificaat
Kosten 2.350,00
Alle details weergeven

Opbouw

De module Digital Marketing biedt jou het beste van twee werelden met een perfecte mix van leren en inspireren. In 12 weken volg je inspiratiesessies op locatie, waar je ideeƫn en inzichten opdoet afgewisseld met verdiepende opdrachten en praktische oefeningen waarmee je zelfstandig de stof eigen maakt. Zo haal je het maximale uit jouw leerervaring en breng je jouw online marketingkennis naar een hoger niveau!

Inspiratie

De inspiratiesessies worden verzorgd door experts uit het werkveld. Tijdens deze bijeenkomsten staan de volgende onderwerpen centraal:

Inspiratiesessie

  • Artificial Intelligence: 
    Deze inspiratiesessie wordt verzorgd door artificial intelligence strateeg Liesbeth Wijlaars van LAGOM Consultancy. LAGOM begeleidt organisaties door een veilige AI-transformatie, naar sterke teams en doelgerichte strategieƫn.
  • Digitale transformatie: 
    Deze inspiratiesessie wordt verzorgd door directeur Roger Durlinger en marketingmanager Michiel Sieben van Durlinger. Durlinger bestaat al 140 jaar, hoe hebben zij de digitale transformatie aangepakt de afgelopen jaren
  • Data Science: 
    Deze inspiratiesessie wordt verzorgd door Campaign Manager Employer Branding Jordi de Wijs werkzaam bij Morres & Company. Op welke manier kan je (big) data inzetten voor je campagnes om je doelgroepen in beweging te brengen?
  • Contentmarketing & Social Media: 
    Deze inspiratiesessie wordt verzorgd door strategisch content adviseur Mandy Groeneveld werkzaam bij MM 360Ā° agency (voorheen mijnmarketing.com). Aan de hand van specifieke trends, ontwikkelingen, uitdagingen en kansen in diverse branches wordt de juiste content, binnen de juiste platforms voor de juiste doelgroep gecreĆ«erd.
  • Conversieoptimalisatie: 
    Deze inspiratiesessie wordt verzorgd door Ivan Arndts mede-eigenaar en commercieel directeur van Web Wings. Er zijn tal van technieken om jouw bedrijf online te laten groeien, maar alleen de geschikte strategie zal voor jou het juiste resultaat opleveren. Maar welke strategie moet je kiezen?
  • Customer Relationship Management: 
    Deze inspiratiesessie wordt verzorgd door Michelle Hollands docent marketing en communicatie bij Zuyd Hogeschool en voormalig manager marketing, communicatie en events bij GaiaZOO. Door gebruik te maken van data zoals bezoekgedrag, lidmaatschapsinformatie en voorkeuren, worden gerichte (online) communicatiemiddelen ingezet om een sterkere band met de klant te creĆ«ren en de loyaliteit te vergroten. Op welke manier heeft Gaiazoo dat de afgelopen jaren gedaan? 

Verdieping

Naast de inspiratiesessies worden er online verschillende tools aangeboden om je kennis en vaardigheden verder te verdiepen. Hierbij kun je onder andere denken aan:

  • Training SEO/SEA
  • Training prompting
  • Training gebruik van AI in videobewerking
  • Training Marketing Automation
  • Podcast Customer Relationship Management
  • Diverse e-learnings vanuit Thuiswinkel.org

Optimalisatievraagstuk

Je werkt aan een optimalisatievraagstuk voor jouw bedrijf gericht op contentmarketing, conversieoptimalisatie of klantbinding. In verschillende online bijeenkomsten bespreek je samen met docent en/of medecursisten de voortgang van je praktijkgerichte opdracht. Tijdens het eindgesprek presenteer je je plan aan je docent.

Optimalisatievraagstuk

Planning

De startdatum is dinsdag 1 april 2025. 
De inspiratiebijeenkomsten vinden om de week plaats op dinsdag van 16.00-20.00 uur 
Locatie Zuyd, Ligne Sittard.

In de week van 7 april, 12 mei en 9 juni een individuele meeting met docent. Deze meeting vindt online plaats. 
In de week van 21 april en 26 mei een intervisiebijeenkomst met medecursisten en docent. Deze intervisiebijeenkomst vindt online plaats. 

Via de onderstaande link worden de data van de klassikale bijeenkomsten weergegeven. 

Startdatum
01-04-2025
Prijs
2.350,00
Bijeenkomsten
6 bijeenkomsten
Locatie
Sittard Ligne
Beschikbare plaatsen
Beschikbaar
Startdatum
02-09-2025
Prijs
2.350,00
Bijeenkomsten
Geen bijeenkomsten
Locatie
Sittard Ligne
Beschikbare plaatsen
Beschikbaar

Incompany

Deze opleiding wordt vooralsnog alleen als open inschrijving aangeboden. 

Praktische informatie

  • Startdatum is 1 april 2025 of 2 september 2025
  • De inspiratiesessies zijn van 16 tot 20 uur
  • De online bijeenkomsten worden in overleg met de docent ingepland en duren 30-45 minuten
  • Locatie: Zuyd Hogeschool, Ligne 1, Sittard
  • Maximaal 30 deelnemers per cursus
  • Prijs: ā‚¬ 2350,- exclusief btw (inclusief catering en lesmateriaal)

Contact

Heb je vragen? Martine Jansen en Bart Sweegers beantwoorden ze graag!
Stuur een e-mail naar ce.professionals@zuyd.nl of bel met:

  • Martine Jansen: 06-34381327
  • Bart Sweegers: 06-82072625

Toelatingseisen

Deze module is geschikt voor jou als je al enkele jaren ervaring hebt in (online) marketing en je jouw kennis wilt verdiepen en actualiseren. Daarnaast is minimaal een mbo 4-niveau vereist om succesvol deel te kunnen nemen.

Kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over een van onze opleidingen of ben je nog niet helemaal zeker van je keuze? Neem contact met ons op. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 12:00 uur.

Aanmelden voor deze opleiding

Lijkt deze opleiding je wat en wil je je graag aanmelden? Klik dan op onderstaande knop om naar het inschrijfformulier te gaan.