Vind je het moeilijk overzicht te krijgen over je werk en keuzes te maken? Stel je grote of moeilijke klussen vaak uit? Krijg je je werk vaak niet op tijd af en zijn er altijd losse eindjes? Heb je het gevoel dat je de hele dag bezig bent met mail? Ben je veel tijd kwijt met zoeken naar bestanden? Sleep je veel digitale of papieren ballast met je mee? Herken jij deze situaties en heb je er last van? Dan is het tijd voor actie! Krijg weer grip op je werk met deze training Timemanagement | Plannen en Organiseren.
Doelgroep
Professionals die weer grip willen krijgen op hun tijd en sturing geven aan hun agenda. Je wil prettiger werken en efficiënter met je tijd omgaan.
Hierna kun je
- met concrete handvatten je tijd efficiënt indelen
- meer structuur aanbrengen in je werk en taken efficiënter delegeren
- jezelf doelen stellen en bewust kiezen voor wat je doet en laat
- je persoonlijke (werk) patronen beter doorzien
- met meer plezier werken en leven
Te verbeteren competenties
- Delegeren
- Resultaatgerichtheid
- Plannen en organiseren
- Stressbestendigheid
Opbouw
Vooraf en tussen de trainingsdagen leg je actief de verbinding met je eigen werk. Tussentijds bespreek je in je organisatie je doelstelling en ontwikkelplan en brengt dat weer in op de trainingsdagen. Op deze manier zakt de geleerde kennis niet meteen weg na de training, maar wordt het steeds meer een onderdeel van de dagelijkse praktijk.
Programma
De training start met een (telefonisch) intakegesprek om zicht te krijgen op je leerwensen. Tijdens de actieve trainingsdagdelen ga je zelf aan de slag met het bepalen van prioriteiten, het bewuster maken van keuzes, slimmer plannen van je werk en op een slimmere manier omgaan met Outlook mail en agenda. Terug op de werkplek pluk je meteen de vruchten van deze acties en werk je nog slimmer. We bepalen gezamenlijk hoe deelnemers en trainer tussentijds contact houden over de voortgang van ieders leerresultaten. De training sluiten we af met een gezamenlijke terugkomsessie van 2 uur die met de groep wordt gepland.
Jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling staan centraal.Training en toepassing in de praktijk worden door de gespreide planning voortdurend afgewisseld, zodat de training (2 dagen) aansluit op jouw werksituatie. Tijdens de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
- realistisch plannen en prioriteiten stellen;
- uitstelgedrag en afleiders ;
- overzicht creëren, rust en ruimte ervaren;
- slimme werkwijze;
- werken met Outlook: mails verwerken en versturen;
- digitale opslagomgeving.
Incompany
De training Timemanagement | Plannen en Organiseren wordt ook incompany aangeboden. Onze accountmanagers informeren je graag. Mail voor meer informatie naar serviceteam@zuydprofessional.nl.
Kunnen wij je helpen?
Heb je een vraag over een van onze opleidingen of ben je nog niet helemaal zeker van je keuze? Neem contact met ons op. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 9:00 en 12:00 uur.
Aanmelden voor deze opleiding
Lijkt deze opleiding je wat en wil je je graag aanmelden? Klik dan op onderstaande knop om naar het inschrijfformulier te gaan.