Heb je al enkele jaren werkervaring in een dienstverlenende omgeving? Waar de klantbehoeften voor jou centraal staan? Houd jij je bezig met het ontzorgen en faciliteren van de klant? Ben je toe aan een volgende stap in je carrière en wil je een hbo-diploma halen? Dan is de opleiding Facility Management ideaal voor jou. De opleiding geeft je niet alleen een stevige theoretische basis, je leert ook belangrijke vaardigheden die je meteen gaat toepassen in je eigen werkveld. Zo ontwikkel jij je tot een allround manager die op strategisch én uitvoerend niveau meerwaarde kan bieden. Zie onze brochure

Doelgroep

Ben je minimaal 21 jaar en heb je werkervaring in een dienstverlenende omgeving? Wil je werken aan je kennis en vaardigheden in het brede werkveld van facility management? En ben je bereid om naast je werk een hbo-opleiding te volgen? Schrijf je dan nu in voor de opleiding Facility Management. Vind je vier jaar studeren te lang, maar heb je wel behoefte aan verdiepende kennis en vaardigheden op het gebied van facilitaire dienstverlening? Kijk dan eens bij de opleiding Facility Management Associate degree.

Hierna kun je

  • de primaire processen van jouw organisatie versterken op het gebied van huisvesting, ondersteunende diensten en middelen
  • advies geven over verbetermogelijkheden op facilitair gebied binnen jouw organisatie
  • verbeterprojecten opzetten, plannen en managen
  • leidinggeven
  • klant- en servicegericht werken

Als voorbeeld:

  • duurzaamheids- en bezuinigingsmaatregelen ontwikkelen en doorvoeren
  • herbestemmingsplan ontwikkelen voor (leegstaande) gebouwen
  • wensen en behoeften van klanten in kaart brengen
  • optimalisatie van processen
  • inkoop- en contractbeheer
  • kwaliteit verbeteren van de gastvrijheid
  • organiseren van hybride evenementen

Te verbeteren competenties

  • klantgericht communiceren
  • tactisch en strategisch denkniveau
  • doel- en mensgericht managen
  • business case thinking
  • service design
  • plannen en organiseren

Details

Niveau HBO
Duur langer dan 12 maanden
Locatie Heerlen
Erkenning Diploma
Alle details weergeven

Opbouw

Kleine groepen, persoonlijke aandacht

Persoonlijke aandacht vinden we heel belangrijk. Daarom houden we de groepen klein: ongeveer 6 tot 12 personen. De studenten komen uit allerlei bedrijven en organisaties, van zorg en overheid tot het commerciële bedrijfsleven. Die veelzijdigheid zorgt ervoor dat je veel van elkaar kunt leren. Onze docenten zijn mensen uit de praktijk. Dat maakt het lesprogramma zeer divers en praktijkgericht.

Kosten

De kosten voor deze studie bestaan uit het jaarlijkse collegegeld en aanvullende kosten voor lesmateriaal en boeken. Het collegegeld is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en opleiding. Wellicht kom je ook in aanmerking voor het verlaagd wettelijk collegegeld. Kijk hiervoor op de website van de Rijksoverheid. Check bovendien wat de fiscale aftrekbaarheid van scholingskosten voor jouw persoonlijke situatie kan betekenen.

Contact

Wil je meer weten over onze facility management deeltijdopleiding? Kom gerust langs! Maak met ons kennis op onze open dagen of maak een afspraak via 06-14168941 / facilitymanagement@zuyd.nl. Zie onze brochure (downloadbare PDF).

Programma

Zo ziet de opleiding eruit

Een studiejaar bestaat uit vier onderwijsblokken met telkens de focus op een projectopdracht. Tijdens elk onderwijsblok staat één thema centraal. Thuis bereid je je zelfstandig voor op de les. Met docenten ga je tijdens de lesavonden dieper in op de lesstof. Dit gebeurt deels aan de hand van casussen, waarbij je vanuit de theorie nadenkt over oplossingen in de praktijk, en deels aan de hand van vaardigheidslessen en/of werkcolleges. Dankzij deze interactieve werkvormen slaan we de brug tussen leren en werken. Zo ben je snel in staat om de verworven kennis meteen toe te passen in je eigen werkveld.

Onderzoeksprojecten

Naast de theoretische blokken werk je aan projectopdrachten in een groep met meerdere medestudenten onder begeleiding van een docent. Je gaat vooral aan de slag met vraagstukken uit je eigen werkomgeving en die van je medestudenten. Denk bijvoorbeeld aan het in kaart brengen van de ‘customer journey’ in een restaurant of het verbeteren van de interne service binnen een organisatie. Je inventariseert samen alle problemen en vragen. Aan de hand van de theorie, maar ook door middel van onderzoek, werk je samen aan een verbeterplan of adviesrapport.

Algemene vakken en vaardigheden

Niet alle stof kun je zelfstandig bestuderen. Daarom geven (gast)docenten hoorcolleges over bijvoorbeeld bedrijfseconomie, bouwkunde, communicatiemanagement, managementvaardigheden, marketing(communicatie) en statistiek. Daarnaast verzorgen we trainingen om je de vaardigheden aan te leren die je nodig hebt. Denk aan effectief communiceren of leidinggeven.

 

Kunnen wij je helpen?

Heb je een vraag over een van onze opleidingen of ben je nog niet helemaal zeker van je keuze? Neem contact met ons op via de onderstaande knoppen of vraag vrijblijvend studieadvies aan.

Aanmelden voor deze opleiding

Lijkt deze opleiding je wat en wil je je graag aanmelden? Klik dan op onderstaande knop om naar het inschrijfformulier te gaan.