Hospitality in dienstverlening: creëer 9+ ervaringen!

11-05-2020

Sta je er wel eens bij stil hoe klant- of gastgericht jouw organisatie is? Overtref je verwachtingen en creëer je 9+ ervaringen? Daarmee kun je het verschil maken. We vertellen je meer over hospitality in dit artikel.

Werken volgens de 3H-visie

Tijdens de opleiding Hospitality Innovator (verzorgd door Hotel Management School Maastricht) leren de deelnemers te werken op basis van de 3H-visie: Hospitality, Human touch en (managing) Happiness.

De menselijke factor in gastvrijheid is het element wat de meeste impact heeft. Wees oprecht geïnteresseerd in je klant, gast, collega of cliënt en geef hem of haar je onverdeelde aandacht. Maar hospitality gaat verder dan vriendelijke service. Bedenk je hoe je ervoor kunt zorgen dat de ander nog lang, positief terugdenkt aan jullie ontmoeting. Overtref de verwachtingen en je hebt er een fan bij!

Hospitality verbeteren

Voor het verbeteren van hospitality moet je de tijd nemen. Kijk eens kritisch naar zaken die goed of juist fout gaan en neem waar nodig actie. Stel een team samen en maak hen verantwoordelijk voor het continu optimaliseren van gastvrijheid binnen jullie organisatie.

Breng samen de touchpoints in kaart om zo goed zicht te krijgen op de klantbehoefte. Zo kun je hier met je team normen en standaarden voor bepalen. Maar geef hen ook de vrijheid, verantwoordelijkheid en middelen om te handelen buiten de geprotocolleerde service.

Hospitality opleiding of workshop iets voor jou?

Wil jij ook het verschil maken? Kijk dan eens naar onze opleiding hospitality of naar een van de workshops. Blijf werken aan je persoonlijke groei!